2010. február 20., szombat

Mit olvasok?

Lujza játszani hívott, most megpróbálok eleget tenni a kérésének. Tehát:

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?
Biztos valamelyik kötelező...de igazából nem emlékszem ilyesmire.

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?
Christiane F.: A végállomás gyermekei - Inkább úgy mondnám, hogy eléggé megrázó volt.

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?
Naná! :) Imádom az ilyen könyveket, rengeteg van itthon!

4. Mit használsz könyvjelzőnek?
Képeslapot, fényképet, vagy ha eleve adnak a könyvhöz ilyen reklámlapot (nem tudom mi a pontos neve) akkor azt. (De nemsokára gyártok magamnak könyvjelzőőőt! :D)

5. Mikor szoktál olvasni?
Amikor időm van erre (a gyöngyök miatt már nem nagyon :)); hosszabb utazás közben; gyerekként, tiniként éjszakába nyúlóan (még versenyeztünk is a barátnőkkel, hogy ki hány könyvet olvasott el egy éjszaka alatt); ha fanatikusan olvastam egy könyvet, akkor akár mindenhol, a suliban a pad alatt is; de mostanság gondolkodom, hogy ki kellene próbálni szobabiciklizés közben milyen lehet...:)

6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?
Nem emlékszem...de mivel már nagycsoportos koromban megtanultam olvasni, biztos valamilyen mesekönyv lehetett (mindet elolvastam, ami a kezem ügyébe akadt).

7. Puha kötésű, vagy kemény fedeles?
Mindegy, nem ez határozza meg.

8. Mit olvasol most?
Rácz Zsuzsa: Nesze Neked Terézanyu!
Világjárók kisatlasza

9. Hányadik oldalon jársz?
174, 41

10. Rajta hagyod a kezed nyomát a könyvön? (Belefirkálsz, tönkreteszed véletlenül, leeszed...)?
Már ettem le könyvet (nem voltam tőle boldog), de soha nem firkálnék bele vagy tenném tönkre.

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe az elolvasásában?
Van amikor igen, de általában nem.

12. És az oldalszám?
Nem.

13. Hátralapozol, hogy tudd mi lesz a vége?
Néha...:)

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?
Sok ilyen volt pl. Harry Potter összes (fan vagyok, aki még nem olvasta, az ne mondjon rosszat rá - egyébként én is utáltam, amíg el nem kezdtem az első részt olvasni, aztán már nem volt megállás :D). De írhatnám akár Tolkien, Conan Doyle vagy Gion Nándor könyveit is...stb.

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?
Nem. (Nem is tudom mi ilyen érhetne? :))

16. Eladod/elajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk?
Inkább az utóbbi.

17. Még a buliba is magaddal viszed az aktuális olvasmányodat, vagy csak otthon olvasol, vagy esetleg más meghatározott helyen?
Buliba biztos nem viszem, a kérdés második részére a válasz az 5-ös pontban található.

18. Tényleg olvasol a mosdóban?
Soha. Ez inkább férfi szokás, nem? :)

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod a megvett/megveendő/elolvasott könyveket, vezetsz olvasónaplót?
Olvasónaplót nem vezetek, de listám van arról, hogy mit szeretnék egyszer megvenni/elolvasni.

+1: Még valami hendikep?
Minden saját könyvbe beleírom a nevem. (Enyém!!!!)

Kirsztinek adnám tovább a válaszadás lehetőségét, mert nagyon csípem a stílusát és Áginak, mert szeret játszani! :))

2 megjegyzés:

kirszti írta...

Köszi :D amúgy már vártam, hogy valaki megkérjen :D mindjárt meg is írom

LUJZA Gyöngyei írta...

Örültem, hogy olvastam a válaszaidat!! :) Alíz